///

 



تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 30435
تاریخ انتشار: چ, 1397/08/09 - 13:59
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: احداث بزرگراه تبریز-اهر -پارس اباد و اتصال آن به مرز بازرگان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش آران مغان، خیرالله خادمی در بازدید از روند احداث بزرگراه اهر-تبریز با اشاره به تخصیص اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به استان برای این بزرگراه اعلام کرد: با توجه به اهمیت این طرح برای آذربایجان‌شرقی در سفر استانی رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح تخصیص یافت که تاکنون دریافتی صورت نگرفته؛ اما بر همین اساس سرعت عملیات اجرایی در طرح افزایش‌یافته ‌و پیمانکاران در تمام قطعات مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر راه‌ و‌ شهرسازی گفت: این مسیر یکی از پرترددترین محورهای موجود در استان است و تکمیل شدن این بزرگراه گام مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی سفر به همراه خواهد داشت.

وی افزود:‌ در صورت وصول تخصیص اعتبار ذکرشده تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ حدود ۳۱ کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی با بیان این‌که طول بزرگراه اهر-تبریز ۹۵ کیلومتر است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۴کیلومتر از محور به‌صورت چهارخطه زیر عبور ترافیک قرار دارد و پیشرفت کل قطعات در حال اجرا نیز بیش از ۶۵ درصد است.

معاون وزیر راه‌ و‌ شهرسازی ضمن توضیح قطعات این طرح تاکید کرد: قطعه یک این طرح زیر عبور ترافیک قرار دارد و قطعه ۲ الف طرح نیز با پیشرفت ۶۱ درصد در حال اجرایی شدن است و اکنون ۳ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.

خادمی پیشرفت قطعه سه بزرگراه تبریز-اهر را ۹۱ درصد اعلام کرد و افزود: ‌۱۶ کیلومتر از این قطعه اکنون زیر عبور ترافیک قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، اعتبار ابلاغی سال جاری برای این طرح را ۱۹ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: تا‌کنون ۹۷ درصد از این اعتبار از طریق اسناد خزانه اسلامی به طرح تخصیص‌یافته است.

وی تاکید کرد: این بزرگراه یکی از شریان‌های اصلی در آذربایجان‌شرقی در اتصال به شبکه بزرگراهی کشور محسوب می‌شود و موجب ارتباط شهرستان‌های اهر، کلیبر، مشکین، هریس، ورزقان و خواجه با مرکز استان می‌شود.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای ترانزیتی منطقه شمال غرب ایران، توسعه راه‌های این استان از اهمیت خاصی برخوردار است و با انجام این مهم ایران قادر خواهد بود بخش زیادی از بار کشورهای آسیای مرکزی و ترکیه را به جاده‌های خود جذب کند.

انتهای پیام/ دنیای اقتصاد

 

انتشار مطالب دیگر رسانه ها در آران مغان لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد

ارسال نظر